• Helianthus Charity Kitten
  • Rehomed dog helianthus
  • rescue kitten helianthus
    Image slide caption
  • helianthus rescued two kittens
  • kitten rehomed normandy
  • puppy rescue helianthus
  • Stacks Image 2035
  • Stacks Image 2037
L'Association HélianthusHélianthus Charity
Boutique SolidaireCharity Shop
Animaux à AdopterAnimal Adoptions
Comment Nous Aider?How to Help Us
Programme Chat De GrangeBarn Cat Programme
Contactez NousContact Us
AccueilLatest News
Où nous trouverFind Us
2014 Achievements2014 Achievements
2013 Achievements2013 Achievements
2012 Achievements2012 Achievements
Nos PartenairesOur Partners

How can you help us?

Comment Nous Aider?

Stacks Image 5025
Stacks Image 5028
Like all charities, we need your help and support. Every donation you make enables us to help another animal. Be it 1 euro or more, every centime counts.
You can also become a member of our charity and receive your membership card for just 10 euros per year. Please use our online membership and renewal form below. Payment is made securely via paypal which also accepts debit and credit cards.
CONTRIBUTIONS IN-KIND
All our animals in foster homes need toys, blankets, baskets, and of course, food (dry and wet)... If you have a surplus of any of these, they will be more than welcome.

FUNDRAISING
If you feel adventurous, please feel free to help with fundraising activities….Should you wish to organise a ‘coffee morning’, we can supply you with a variety of second-hand English books for the event.

SPREAD THE WORD
The simple fact of talking about our charity can help us rehome more animals, get more donations and bring people to our Charity Shop.

Comme toute association, nous avons besoin de votre aide. Chaque don de votre part nous permet de secourir un autre animal. Que vous donniez 1 euro ou plus, chaque centime compte.
Vous pouvez également devenir adhérent de l’association et recevoir votre carte de membre pour seulement 6 euros par an.
N’hésitez pas à utiliser ‘Faire un Don’ de Paypal
C’est simple et rapide – vous n’avez plus besoin d’utiliser votre carte de crédit ni de saisir ses 16 chiffres. Payez en quelques clics grâce à votre adresse email et votre mot de passe
Si vous souhaitez faire un don par chèque, veuillez le mettre à l’ordre d’Hélianthus et l’envoyer à l’adresse suivante :

Hélianthus
97 rue Aristide Briand
53140 Pré en Pail

Les dons en espèces sont acceptés en personne en vous rendant à notre Charity Shop durant ses heures d’ouverture.
Vous pouvez également nous aider en devenant adhérant de notre association. L’adhésion commence au 1er janvier de chaque année et vous pouvez donner le montant de votre choix, avec cependant une inscription minimum de 6,00 € par an ou au prorata. Vous pouvez télécharger notre formulaire d’adhésion en cliquant sur le lien ci-dessous.
If you just wish to make a simple donation you can use Paypal donate
It's simple you no longer need to have your card on you or enter the 16 digits of your credit card. Pay in a few clicks with your email and password
If you wish to donate by cheque, please send to:

Hélianthus Charity
97 rue Aristide Briand
53140 Pré en Pail

Cash donations are always accepted in person at our Charity Shop during opening hours.

If you wish to download our membership form and send a cheque please do so below
Stacks Image 208
Stacks Image 375